Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur
Precies, energie moet zich ook altijd op een manier manifesteren, en dat kan als massa.
|
Dus iets wat alleen maar energie zou zijn dat bestaat niet en dat was nu juist mijn punt dat energie en massa samen gaan.
En dat dus massa geheel en al in energie zou kunnen verdwijnen volgens de formule E=mc2 is dan onjuist.
Dat kan slechts ten dele.
Citaat:
Maar energie kan ook warmte zijn, of elektrische energie, of chemische energie, of een afstand tussen twee massa's.
|
Dat laatste is me niet duidelijk, of je moet een aantrekkingsveld bedoelen wat volgens mij (volgens Athelas volgens Einstein) dus ook een duwveld zou kunnen zijn.
Citaat:
En als ze niet in de ene vorm zit, zit ze in een andere. Als je meer massa wil maken, moet je energie uit een of meer van de andere vormen halen. Je verminderd de hoeveelheid energie in het universum die geen massa is.
|
En omdat energie beweging van massa is, moet je de beweging verminderen, maar dat is dan de gewone kinetisch energie.
Zie de post van Athelas nummer 135.
Terwijl de formule van Einstein de lichtsnelheid impliceert of suggereert.
Citaat:
De massa van kleine deeltjes wordt inderdaad uitgedrukt in energie, namelijk de hoeveelheid energie die als massa is vastgelegd.
|
Oké, dus die energie is alleen een middel om de massa uit te drukken en is zelf geen energie op zichzelf.