Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik heb zonet met een Joodse dame gesproken die zich in het publiek bevond tijdens de toespraak van Bart De Wever, in een zaal naast het monument voor de gedeporteerde Joodse bevolking.
Volgens haar zeggen was de zaal muisstil tijdens de toespraak (die over veel meer dan over de collaboratie ging) en kreeg Bart De Wever aan het einde van zijn toespraak een daverende staande ovatie.
Het publiek bestond voornamelijk uit Joden.
Met andere woorden : een grote meneer en een uitmuntende politicus.
Tot spijt van de spartelende anti's.
|
Antoon, heb je eigenlijk wel begrepen dat het juist enkele linkse forumleden zijn die hier op het belang van BDW zijn mededeling wijzen ? En hem daarvoor feleciteerden ?
De hele hetze die daarna start is gewoon omdat enkelen de boel al direct probeerden te nuanceren, anders voor te stellen, te vergoelijken zelfs, de klassieke onzin boven te halen van economisch versus politieke collaboratie, er is zelfs een zwakkere van geest die er de periode 1830 tot 1914 wil bijsleuren.
Ik herhaal : dit is een belangrijk signaal en BDW is de eerste vlaams nationale toppoliticus die dit zo in publiek heeft willen verwoorden en daarbij met veel zorg toelicht dat er géén nuanceringen passen bij deze historische fout.
Sorry, maar nog duidelijker kan ik het echt niet zeggen.
We zitten hier in de ongebruikelijke situatie dat het links is die BDW hierin een pluim geeft en enkelen die zwart van inborst zijn die het proberen weg te duwen door de discussie kapot te maken met verwijzingen naar belgicisme en/ of het verzet.