Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Textbook speech van de praat van bij het vlaams blok. Drie generaties geleden lanceerden een hoop zwarten de mythe dat het allemaal niet zo erg was, dat de echte misdadigers de witten van het laatste uur waren en dat zij ten onrechte in den bak hebben gezeten. Blijkbaar is dat door de generaties heen blijven hangen. Soit. Dan is dat maar zo.
Blijf maar in de modderpoel van het verleden rond ploeteren. Gelukkig is dat fenomeen marginaler en marginaler aan het worden. Nu ook de partijvoorzitter van n-va een streep daaronder trok kan die construct mee naar het archief ergens in de kelder.
Er zal altijd nog wel een groepje nostalgici overblijven, van mijn part mogen julliie zelfs met het bruine hemd + botten van bompapa blijven rondmarcheren. Het is betekenisloos geworden.
|
Man, jij weet niet waarover je praat, ik wel.
Door mij als Blokker af te schilderen, gaat de werkelijkheid niet veranderen.
Maar ik constateer dat jij crapuul, tenminste als het 'Belgisch' is verdedigt door dik en dun, ook al hebben ze mensen onrecht aangedaan zonder dat daar een reden toe was. En jouw België heeft dat tot nu toe gewoon door de vingers gezien. Zelfs nadat datzelfde België later zijn fouten toegaf, maar zich te groots achtte om zich te excuseren, laat staan de vernielingen en broodroof die ermee gepaard ging te vergoeden. Jij mag van mij nog een miljoen collaborateurs veroordelen, ik zal jou steeds blijven beschouwen als een man die zelf te laf was om de misdaden in eigen nest te erkennen en als Blokpraat af te doen.
Mensen als jij maken dat ik me nooit als een Belg zal beschouwen.