Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas-
De dollar is niet alleen tegenover de euro gestegen, ik had het over de US dollar index, dat is een mandje dat de waarde van de dollar afweegt tegenover de euro, yen, pond, Canadese dollar, Zweedse kroon en Zwitserse frank.
|
De dollar is niet gestegen. Alle andere munten zijn simultaan gedaald door interventies van centrale banken om de economie ''aan te zwengelen'', waardoor de dollar sterker lijkt dan hij is. De USD die nu hoog staat is totaal geen maatstaf voor hun economie die zogezegd sterk staat. Dit is een flagrante leugen en de collapse zal er wel degelijk komen. De hoogstand van de dollar vandaag is vernietigend voor hun economie.
Citaat:
Ik denk dat de euro en andere veel eerder dan de de dollar gaan crashen aangezien de grote jongens beseffen dat de USD the only game in town is. De dollar is de enige partij waar de gigantische kapitaalsstromen van de wereld terecht kunnen, het enthousiasme tegenover de euro is serieus aan het afkoelen en China is bijlange nog niet klaar om die rol over te nemen.
De laatste jaren is duidelijk geworden dat de EU met veel grotere problemen kampt dan de VS en ik denk dat vele van die Amerikaanse schrijvers dat moeilijk kunnen vatten.
Of het een complot is weet ik niet, ik denk eerder dat het pure incompetentie en hybris is. De Europese economie draait een stuk slechter dan die van de VS, de belastingen zijn hier veel hoger, er is geen eengemaakte schuldmarkt en op politiek vlak is er over weinig eensgezindheid. Kijk alleen nog maar naar hoelang de Griekse tragedie al aan het aanslepen is, en dan hebben we het nog niet over het feit dat het EU project bij de bevolking weinig steun kan vinden. Men is doodsbang van referendums. Bovendien is op militair vlak de VS ook een stuk veiliger, ze hebben het sterkste leger ter wereld en een invasie op het grondgebied van de VS is nagenoeg ondenkbaar.
|
Dit zou zomaar een quote van Obama kunnen zijn. De Griekse ''tragedie'' is veroorzaakt door Goldman Sachs, die een bankroet land de EU hebben binnengeloodst via vervalste cijfers. Naar mijn mening met het doel om de problemen van vandaag te veroorzaken.
En over de OPEC - landen die de US dollar de rug toe keren, daar hoor je in de media niks over tot de collapse er is.
Ik geloof dat zowel de US dollar als de euro zullen crashen, en dat dit vooraf gepland was. We hebben immers geen euro en EU nodig om vrij met elkaar te kunnen handelen. Het doel van de EU is om onze soevereiniteit af te pakken en ze slagen er volledig in.
Welke munt eerst gaat en aan welk tempo is een bijzaak. Ik volg de situatie met Griekenland op de voet, en bij een exit ga ik mijn euros verzekeren via goud en zilver.
De tijd zal veel uitwijzen. Tegen 2016 zullen we zien wie er gelijk had