Discussie: Kennedytunnel ...
Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2015, 09:22   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik rijd met de regelmaat van de klok al wel eens door die Kennedytunnel en ik stel vast dat er tegenwoordig veel vrachtwagenbestuurders zijn die het helemaal niet zo hoog meer op hebben met de daar van toepassing zijnde verkeersregels.

Ook stelde ik vast dat ze tegenwoordig ook best veel gebruik maken van de uiterst linkse rijbaan in de bewuste tunnel.

Dinsdag 5 Mei was ik daar nog getuige van, vrachtwagen met aanhanger volgeladen met wagens, landcode NL uiterst linkse rijbaan in een overvolle tunnel. Ik reed daar braafjes 70km/u en die stoof vlotjes voorbij ...

Controle?

p.s. Een woord van dank is op zijn plaats naar Micele toe voor de duidelijke tekst, ik leerde weeral wat bij
Geen dank maar toch bedankt voor de reactie.

Dat er zich bijna niemand houdt aan die - ja gevaarlijke, idiote - 70 kmh in de K-tunnel (zelf ervaren enkele dagen geleden*) is omdat die 70 kmh totaal van de pot gerukt is en eerder 100 kmh had moeten zijn zoals in menig buitenland. 100 kmh garandeerd de vlotste verkeersstroom (minder afstand) bij gemengd verkeer (relatief veel vrachtwagens) en na de tunnel best onmiddellijk minstens 120, of beter minstens 130 kmh richting Gent.

De 70-titis kan alleen maar in Belganistan.

Dat 70 kmh zelfs opstoppingen creeert uit het niets is al dikwijls genoeg aangehaald. Het is de typische flessehals, zoals wegwerkzaamheden waar er geen zijn.

Wie kan me een vb geven uit het buitenland waar een 2x3-vakstunnel (2 piijpen eenrichtingsverkeer, standaardsnelwegrijstroken) een aburde 70 kmh door de strot krijgt ?

Elke dag moeten de wegwanbeheerders deze grafiek hieronder zelf verdienen.
Flessehalsland nummer 1, of beter Flessehalsdeelstaat, want in Wallonië ken ik quasi geen strukturele files:
Citaat:
http://www.welt.de/wirtschaft/articl...-Stauland.html

Die Länder und Städte in Europa mit dem meisten Stauaufkommen
Met grote voorsprong op kop en we lopen steeds verder uit met de jaren, nu hebben we al 3 steden van deelstaatje-Vlaanderen (Brussel ligt ingesloten in VL) in de top van gans Europa:

Brussel: 8 snelwegen die op de chaos-R0 uitkomen, geen enkele bypass-snelweg ruim erlangs. Men kan ook Brussel + Leuven nemen E314 en E40 richting Brussel als typische flessehals.

Antwerpen: 8 snelwegen idem op chaos R1, geen enkele (gratis)bypass, (Liefkenshoektunnel is veel te pover), typische flessehals Ranst 2 snelwegen of 4 rijstroken die in 3 rijstroken eindigen = gegarandeerd (daar al file).

* Eens op R1 bij knooppunt Antwerpen-Zuid richting Brussel lijkt wel 60-70 % van de R1 richting Brussel te nemen, plots was de R1 richting Gent bijna leeg en enkele kms voordien was het nog stokkend verkeer �* 30-70 kmh. (enkele dagen geleden ervaren, vóór Ranst verloor ik maar 30 minuten in de file, tja ergens moet ik over of onder de Schelde, er zijn ook geen alternatieven die minder erg zijn als de R1, rij je van de E313 af ruim voor Ranst zul je na 500 m keren en terugrijden waarvan je gekomen bent... de tweesporige E313 naar de wereldhaven van Vlaanderistan*)

Gent: 4 snelwegenkruispunt geen bypass, strukturele flessehalsviaduct waar het verkeer stropt wegens die belachelijke kaboenk kaboenk 90 kmh-traject, wan het verkeer loopt met 30 kmh in op het 90 verkeer... (*ook ervaren, Antwerpen tot enkele kms voor kaboenk-viaduct-stremming ging vlot)

De Vlaamse wegwanbeheerder kan niet eens tellen, zeker het aantal rijstroken niet. Zorg gewoon dat bij een snelwegknooppunt het aantal rijstroken minstens behouden blijft, reken ook de 2+2 expresswegen die uitkomen op een snelweg mee. Zorg vooral ook voor vlotte afstroming.
Grote agglomeraties waar men niet moet zijn hebben altijd een bypass nodig voor het transitverkeer , NoordFrankrijk- ook naar Engeland - Duitsland (Roergebied), Nederland-Randstad. Vlaanderen als rode kankerplek in het midden van Europa geevolueerd, met tijdschaal vanaf januari 2010:
http://inrix.com/scorecard/ selecteer Europe

*Toen ik van de kust terugkwam reed ik (best) via Brussel, viel nog redelijk mee qua verkeer, maar steeds weer typische stremmingen - bij reltief weinig verkeer - omdat ze te dwaas zijn degelijke vlotte snelwegknooppunten aan te leggen. Hoe kan men nu een dubbele oprit en een 4-sporige snelwegwissel in mekaar laten weven ? Daarvoor moet je in EU hoofdstad Brussel_R1 zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2015 om 09:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden