Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK
Ik zou het initiatief onvoorwaardelijk steunen, maar zie wel liever een systeem van dynamische snelheidsborden.
|
2
Idem, dynamische
V-borden - + nodige informatie waarom - bij het naderen van strukturele knelpunten of agglomeraties (meestal-milieu-Vmax), verder een
aanbevolen snelheid van economische 130-140, een degelijke snelweg heeft helemaal geen strakke limiet nodig, de verkeersdrukte regelt namelijk de gereden snelheden zelf op een eenrichtingsweg waar men niet af mag en niet mag keren.

Verder houden de nog snellere bestuurders +160 kmh (10-15 %?) de (veel) tragere bestuurders alert, om te vermijden dat ze wegdromen bij het bezichtigen van het soms mooie landschap, of de "zichtvervuiling" langs de industrie-snelweg...
Uhm aan bepaalde forummers een max-snelheid of aanbevolen snelheid legt niemand de verplichting op langzamer te rijden, op voorwaarde dat men de véél belangrijkere verkeersregels respecteert als dat prutsje fietsnelheidsverschil min of meer. Men gaat er echt niet van dood als men eens wat sneller en duidelijker ingehaald wordt, integendeel het is veel minder saai en houdt je alerter als plakkend kollonetjesrijden in mekaars dode hoek en slaapverwekkend afwisselend tráag inhalen...