Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2015, 13:15   #172
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pukkie Bekijk bericht
Allesbehalve mijn beste, allesbehalve... trouwens, flikflooien met de nazi's is iets wat de Britse zijde van mijn familie niet echt zou kunnen appreciëren denk ik . Evenmin als flikflooien met de communisten.
En daarbij, in uw plaats zou ik toch niet te hoog van de toren blazen. Op het moment dat uwe Stalin en den Dolf nog de beste vriendjes waren en elkaars snorretje aflikten tegen 200 km/h; waren in 40', onder een zomerse blauwe hemel, de Spitfires en Hurricanes volop bezig met Heinkels en consoorten aan flarden te schieten, tijdens de roemrijke Battle of Britain. Churchill had geen tijd en geen zin voor een gezellig onderonsje met snorremans.
Trouwens- dat communisten voos zijn en lompe poten hebben is mijn schuld niet, dus ge moet daarvoor niet kwaad zijn op mij.
Misschien kunt U eens uitleggen aan de Britse kant van uw familie dat Churchill een massamoordenaar was, die in naam van het Britse rijk (dat toen de helft van de wereld op een onmenselijke manier onderdrukte) gifgas liet gebruiken tegen burgers en talloze andere oorlogsmisdaden beging. Overigens, GB bakte in 1938 zoete broodjes met Hitler in Munchen(akkoord van Munchen), er waren zelfs plannen om samen tegen de Sovjet-Unie op te trekken, alleen hield Hitler zich niet aan de afspraken.

Dat zijn precies feiten die men vergeten te vermelden is in de Britse media en aan de Britse schoolgaande jeugd. Met heeft het daar liever over Stalin dan over de eigen geschiedenis.

Overigens Groot-Brittannië vervoegde pas echt de strijd tegen Hitler in Normandië toen die al zo goed als verslagen was in Stalingrad. Er vielen uiteraard ook zo'n honderd keer minder Britse slachtoffers dan Russische, want tot 1943 stonden de Russen er helemaal alleen voor. Maar ja, het zijn natuurlijk de Britten en degeallieerden die de nazi's verslagen hebben, geschiedenisvervalsing noemt zoiets, iets waar de Britten heel bedreven in zijn (moet ook wel, als je ziet welke misdaden ze in heel de wereld begaan hebben). Hier kunt U er meer over lezen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=217309

Laatst gewijzigd door tomm : 8 mei 2015 om 13:36.
tomm is offline   Met citaat antwoorden