Los bericht bekijken
Oud 11 november 2004, 23:44   #154
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik zal je eerst mijn vraag stellen zodat je je zelf je antwoord kunt vinden !!

Ten eerste: Zou mo7amed een sex-maniak zijn waarom heeft hij dan in zijn jongste jaren ( puberteit ) met khadija getrouwt die op haar beurt 15 jaar ouder is dan hem ??

Ten tweede : Als lesbi een homosexualiteit een normaal zaak is in onze tijd waarom zou ( trouwen met een meisje van 9 ) niet kunnen in die tijd ?

Ten derde : als mensen handel & prostitu een heel normaal zaak is om geld te verdienen in onze tijd waarom zou slavernij in die tijd niet kunnen ?

Zie je alles in zijn context , Wat vroeger kan , kan nu niet , wat nu kan , kon vroeger niet !!!

Een de antwoord op de andere vraag moet je het moreel van het verhaal weten !! je kunt ook de vertaling raadplegen van passage ( sourat u la7zab ayat-vers 37 tot een met 52 ) !!
Hmm...

Een 9-jarig kind uithuwelijken aan iemand van 50 is vandaag niet meer normaal. Jij zou het niet doen en ik ook niet, en ik denk: weinig moslims nog.

Maar blijkbaar heeft het ooit wel gekund. Mijn bomma bijvoorbeeld (en haar tijdgenoten) is ook op haar 12e uitgehuwelijkt aan mijn bompa die wat ouder was. Toen het mijn ma haar beurt was was het al 16. Vandaag de dag fronst ieder zijn wenkbrauwen-bij ons toch-als er al gesproken wordt over het laten trouwen van 12-15-jarigen (vrouwen), laat staan daaronder. Ik ben getrouwd op mijn 18e en mijn man is 3 jaar ouder.

Maar om te zeggen dat de profeet (sws) een vuile pedofiel is gaat me dan weer wat te ver. Men keek daar toen anders tegenaan, wat niet wil zeggen dat mensen het vandaag automatisch zullen opvolgen. Doe zelf de test en vraag aan eender welke moslim of je zijn negenjarige dochter mag hebben, het antwoord zal snel blijken.

Ik denk zelfs dat als de profeet (sws) nu zou leven dat hij het niet opnieuw gedaan zou hebben.

En dan slavernij...Ook die term is geëvolueerd, of bij mij toch. Ik zou denken wat is er mis mee dat je een meid in dienst neemt? Dat is toch een moderne versie van slavernij. Deden slaven niet hetzelfde werk? Ik dacht dat de profeet (sws) altijd zijn best deed om slaven over te kopen van mensen om ze daarna vrij te laten, dus zo streng zal hij ook wel niet geweest zijn.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden