Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2015, 20:18   #785
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als u mij kan uitleggen wat het verschil is tussen echte en valse collaborateurs kan ik misschien op uw vraag beantwoorden.
Er is niet zoiets als 'mijn' Belgisch gerecht, tenzij in uw verbeelding. Dus uw vraag is onbeantwoordbaar door mij. Maar ik ben er zeker van dat uw verbeelding een antwoord heeft op die vraag.
Razen doe ik nooit, en kronkelen nog minder. Dat is uw specialiteit. en kemels schieten natuurlijk.
Ik heb het nooit over echte of valse collaborateurs gehad, enkel over collaborateurs, die misdaden tegen andere mensen pleegden en zij die ten onrechte door het gepeupel en de repressierechtbanken voor collaborateur aanzien werden en daardoor onrecht zijn aangedaan dat hen nooit vergoed is, waarvoor ze nooit verontschuldigingen kregen en waarvan de misdadigers die hen dat hebben aangedaan nooit veroordeeld en gestraft zijn omdat het 'goed' Belgisch 'uitschot' was dat er prat op ging om zonder enige terughoudendheid of zin voor rechtspraak misdaden van gemeen recht (vandalisme, brandstichting, verkrachting, vernedering en moord) te plegen 'in naam van de Belgische staat.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden