Ik kom oorspronkelijk uit Kiev. Daar komt ook mijn familie vandaan. Jouw respect kan me gestolen worden. Vermenging van etniciteiten is pas tijdens het Stalinbewind in de USSR in zwang gekomen. Ik ben zelf niet gecharmeed van de huidige Oekraïense machthebbers, maar niet omdat ze Nazi zouden zijn. Er zijn diverse etniciteiten in het Oekraiense parlement en de Oekraiense regering vertegenwoordigd. Zelfs de Rechtse Sector bestaat voor de helft uit Russischtaligen, waaronder heel wat joden.
Voor de rest mag je met je denkbeelden doodvallen wat mij betreft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm

Huwelijken tussen Oekraïeners en Russen kwamen niet voor tot ver in de 20ste eeuw?
OK, beste nazi-Bandera aanhanger, nu heb je echt m'n respect verloren. Misschien ben je wel Oekraïner, maar dan duidelijk een ultra-nationalist, meer dan waarschijnlijk uit West-Oekraïne afkomstig, en die zo ver heen is dat hij geen band meer heeft met de realiteit, zoals dat wel vaker gebeurt met etreme nationalisten.
Hoeveel Russen hebben Oekraïense familienamen en hoeveel Oekraïeners Russische familienamen? De helft van de bevolking of zo?
Niet alleen met Russen trouwens, ook talloze Oekraïeners hebben Georgische, Armeense, Tataarse, etc. familienamen, ... De voormalige Sovjet-Unie is één grote melting pot, en voor de gemiddelde Belg zijn het gewoon allemaal Russen of crypto-Russen.
Koebankozakken zijn zowat een van de nationale symbolen van Rusland en de Russische cultuur, en overigens hevig betrokken in de verdediging van de bevolking in Oost-Oekraïne tegen het fascistische regime. Ja ze spreken een soort Oekraïens. Russen en Oekraïeners moeten broeders zijn. Dit regime moet spoedig verdwijnen, en het zal verdwijnen op de vuilnisbeld van de geschiedenis.
|