Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door MP3-man
Waauw de bijbel online op politics LOL. Kijk ik versta dat mensen geloven en heb daar ook veel respect voor. Ben trouwens zelf nog heel katholiek geweest ben 5 keer naar Lourdes in Frankrijk geweest. Bij mij is de grote ommekeer er gekomen op 11 september het was daarvoor ook al bezig maar dat heeft me echt doen inzien dat godsdienst enkel tot doel heeft oorlog te voeren. Kijk naar Israël en naar Noord-Ierland. Ik ben tegen oorlog praat zo een dingen uit. Vroeger waren er de kruistochten nu de bom aanslagen en terreur. Op die wijze kan ik absoluut niet meer geloven. Ik heb respect voor de mensen die er nog opelijk durven voor uitkomen maar deze mensen moeten ook respect hebben voor de niet of ex gelovigen.
|
beste MP-man godsdienst heeft in feite niks te maken met oorlog maar het zijn de machtshebbers die de godsdienst altijd misbruiken om hun daad goed te praten.Pure schijnheiligheid. De kerk zelf is een instrument van machtsmisbruik,een hoopje farizeërs die machtsgeil zijn en aan het hoofd staat de grooste farizeër Je moet geen gelovige te zijn om positieve zakens en dingen te ontdekken en uit te voeren. Een beetje fictie erbij en je hebt een mooi verhaal. Een filosofie die door velen letterlijk verkracht wordt.Je hoeftje niet te schamen voor je geloof en je moet je geloof niet opgeven door een gruwelijk feit(11 september) maar dit is geen godsdienstoorlog maar een machtspelletje gevoerd door twee agressors en waarin een paar landen als schildknaap een rol meespelen. Hou je geloof en dit met het inzicht van al het goeie ervan.Velen begrijpen gosdienst niet. Of beter velen weten niet echt wat geloven is. Het werd hen er ingelepeld van kleins af en dit tegen niet beter weten in. Vraag hen die toch het zo beter weten wat geloven is en je zal verbaasd staan van de velen die het echt niet weten.Ze zullen allen verwijzen naar een God,een vertegenwoordiger van hun godsdienst of naar geschriften van dei bepaalde godsdienst maar de echte reële redenen kennen ze niet of werd hun nooit opgedragen. Opgedragen is het woord zonder rekening te houden met de innerlijk wens van het individu