Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas
Waar is het bewijs? Onder een rots geleefd de voorbije jaren? Tijdsverschil tussen een klok op aarde en één op een afstand van de aarde is aangetoond en wordt gerbuikt zodat je gps blijft werken. Higgs field is aangetoond en de interactie is werkelijkheid (er is eenduidig aangetoond waarom deeltjes een effectieve rustmassa hebben zoals ik al heb uitgelegd). Bovendien is alles in vergelijkingen al lang uitgerekend en dus nu bevestigd.
Maw het is zowel theoretisch als experimenteel bevestigd ("bewezen") en het wordt toegepast zodat onze technologie blijft werken.
Is het schijn? Neen, beide zijn realiteit.
|
Het is volgens mij niet naar beide kanten toe volledig bewezen, maar slechts vanuit één kant, namelijk vanuit onze kant als waarnemers, maar niet vanuit de andere kant, dus bijvoorbeeld de reiziger in een raket, die meer massa moet hebben en zichzelf dus ook zo moet ervaren en omgekeerd ons dan met minder massa waar moet nemen.
Maar krachtens de relativiteitstheorie bovendien zichzelf gewoon waar moet nemen en ons met meer massa en wij ons zelf met meer massa.
Zodat er een verdubbeling moet zijn aan beide kanten: de raketreiziger met meer massa, maar ook gewoon, en wij zelf ook: gewoon, maar ook met meer massa.
Kortom: volgens de relativiteitstheorie moeten wij in allerlei mogelijke toestanden bestaan, wat echter nooit is bewezen, evenmin dat onze eigen waarnemingen werkelijkheid zijn en geen schijn.
Oftewel: wij nemen iets waar dat platter is volgens de contractietheorie, maar nog nooit heeft iemand zichzelf als plat ervaren, ook wij niet op onze aarde.
Wat volgens de relativiteitstheorie wel zo moet zijn.
Citaat:
Je bent hier echt vanalles uit verschillende takken van de fysica, relativiteit, Newton, mechanica en special relativity door elkaar aan het mengen dat het niet proper meer is. Je aanname is ok, je conclusies zoals dat jij de oorzaak moet zijn is een non sequitur tenzij je lekker relativiteit, mechanica en special relativity door elkaar mengt (en daar ben ik zelf niet zeker van want je gaat ervan uit dat er geen krachten inwerken op jou of de wereld en houdt geen rekening met ruimtetijd).
|
Dit is geen antwoord op mijn stelling dat als een treinreiziger zichzelf als stilstaande mag beschouwen dat de trein dan de aarde onder zijn wielen weg moet rijden.
Het is de logische consequentie van de relativiteitstheorie.