Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2015, 13:45   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Is dat zo? Wordt het talent van die leraars dan niet verkwanseld door ze voor klassen te zetten waarin de leerlingen niet willen bijleren?

Ik beweer niet het tegendeel hoor. Ik vraag het me gewoon af.
Wat is het talent ? Het talent om kennis over te brengen op een begrijpbare en aangepaste manier ? Of is het vakinhoudelijke kennis ?

Indien het het eerste is, zet je ze het beste in moeilijke klassen aangezien daar hun (grote) talent het best bruikbaar is. Je gaat een wiskundig genie ook niet vragen om 2de graadsfuncties op te lossen, maar wel om partieel differentiaalvergelijkingen te doen. Net hetzelfde hier.

Indien het het tweede is (vakinhoudelijk) vrees ik dat leerkrachten in het huidige vlaamse onderwijs niet op hun plek zitten. Vakinhoudelijke excellentie wordt niet gewaardeerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden