Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2015, 12:59   #108
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Je zevert. Ik heb nergens Saudi-Arabië verdedigd (waarom zou ik dat überhaupt?), ben tegenstander van de oorlog in Irak en zo lang radicale figuren als jij enerzijds en Eliyahu anderzijds reageren in de Israël-draden, reageer ik daar. Jij daarentegen minimaliseert de stelselmatige wandaden van communistische landen en hun niet-communistische opvolgers.
Nee, maar je hebt wel een Amerikaanse vlag als avator. De VS en Saudi Arabië zijn als 2 handen op een buik. Het zijn overal bondgenoten. Ook Israel en de VS zijn uiteraard bovenste bestje maatjes, zelfs al klikt het niet tussen Netanyahu en Obama. Ondanks meningsverschillen en ondanks de weigering van Israel mee te werken met het vredesproces of de kolonisatie te stoppen, krijgt Israel vele miljarden toegestopt en ook nog eens toegang tot de meest gesofistikeerde militaire technologie.
Jij minimaliseert de misdaden van de VS (je kunt tegen die Irak oorlog zijn, ze is er wel geweest met alle vreselijke gevolgen vandien) en bondgenoten, en begint steevast over zaken die er niets mee te maken hebben, zoals Stalin.
Deze draad gaat over het Midden-Oosten, en het is net de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israel die de onderdrukking van de Palestijnen laat voortduren. Rusland noch China hebben veel invloed op het Midden-Oosten. Je kunt de beslissing bekritiseren van Rusland om Assad te steunen, ik verdedig die, niet omdat ik altijd onvoorwaardelijk Rusland steun, wel omdat Assad een seculiere dictator is die steeds de rechten van de minderheden garandeerde en extremisten buiten Syrië hield. En ja, het is een dictator en hij regeert met ferme hand, maar dat is in die regio ook noodzakelijk, ik ben ook voorstander van Al-Sisi(hoewel die wel wat meer zou mogen doen om de Palestijnen te helpen en de welvaart te herverdelen). Het is een moeilijke regio, je kunt zeggen van Saddam en Khadafi dat het dictators waren, maar onder hun bestuur waren het welvarende en relatief stabiele landen, met uitzondering van de onnodige oorlog tegen Iran (waar de VS ook weer voor iets tussen zaten ten andere)
tomm is offline   Met citaat antwoorden