Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2015, 11:45   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het lijkt mij vrij ongeloofwaardig dat de federale overheid de inning van verkeersboetes uitbesteedt aan een privé firma.

Incassobureau's hebben noch enige rechtspersoonlijkheid noch enige bevoegdheid, hun officieel klinkende benamingen en duur uitziend briefpapier ten spijt.

http://economie.fgov.be/nl/consument...n_invordering/

PS. Het is of .com of .be. Allebei samen gaat niet. Bij geen van beide extensies afzonderlijk werkt de link.
Ik kreeg eens telefoon van zo'n bureau, lang geleden. Het ging over verkeersbelasting meen ik, ik had een wagen gekocht en een nieuwe plaat aangevraagd, maar binnen de week reed ik die wagen ergens tegen, helemaal kapot. Ik stuurde dus mijn plaat binnen en die mensen waren zo vriendelijk van me het verschil van de wegentaks terug te storten.

Het enige probleem dat daar later mee bleek, was dat ik nog geen wegentaks betaald had, dat waren zo van die dingen die er niet van komen als ik het zelf moet regelen.

Daarom het incassobureau, zoals ik zei, ze belden me op en vertelden me dat ik moest betalen of er zou die week iemand langskomen. Ik moest daar eens goed mee lachen.

Uiteindelijk heeft de staat de som afgehouden van belastingen die ik terugtrok. :C