Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2015, 16:44   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bruno De Wever heeft brandhout gemaakt van het hele Vlaamse huilverhaal. Er zijn ongelooflijke onrechtvaardigheden gebeurd maar dat was aan de andere fronten evengoed het geval. De hele godverdommese eerste wereldoorlog was één grote waanzin door politieke en militaire stijfhoofden zonder menselijk gevoel.
Dat de Vlaamse bewegers honderd jaar later nog steeds aan het huilen zijn doet me het ergste vrezen als ik de Marokkanen ook zo hoor huilen. Hopelijk zijn ze niet al te goed geïntegreerd en lopen ze binnen honderd jaar niet ook nog te huilen.
Huilen, huilen ... ?

Er zijn enorm veel plechtigheden die gans die oorlog herdenken; met speciale aandacht voor gesneuvelden van hier, of van ginder, voor dit of voor dat ... en wij herdenken ook de gesneuvelden die vermoord werden door het franskiljons gerecht.
Gewoon herdenken. Niet huilen.
En als dat pikt bij jullie, dan is dat maar zo.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden