Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Als er één van ons beiden dom is ben ik het niet. U blijft er naast zeveren.
Enfin omdat u er naar vraagt.
In tegenstelling bijvoorbeeld wat u beweert in uw vorige bijdrage heeft het Amerikaans congres niets te zien in de eventuele afbraak.
Neen, zo bedoelde ik het niet, die plannen bestonden al 5 tot 10 jaar op het bureau van "port Authority" maar niet openbaar dus diepvries vak dossier, totdat de middelen voldoende zijn om de sloop te plannen in het teken van het beleid van de Amerikaanse overheid maar dat gaat niet zonder het congres hierbij te betrekken voor de goedkeuringen van die plannen
De eigenaar van de Twin towers, havens, tunnels, bus terminals, luchthavens in NY en NJ "The Port Authority" zijn de staten van New York en New Jersey en niet de Amerikaanse overheid. Weeral verkeerd gelul.
Zodra ik concreet word begint u verder te fantaseren en stromannen uit te zetten.
Voor alle duidelijkheid ik heb 2 jaar in NY gewoond en gewerkt en weet toevallig heel veel van wetgeving omtrent buildings, procedures, overtredingen etc. U kan uw quatsch misschien kwijtgeraken op een kwibussen troeters forum maar niet aan mij.
|
ach man maak je niet druk...de reden dat ik zo ben heeft te maken met het feit dat ik dat jaar net afgestudeerd was in september had ik nog wat verlof toen de torens neergingen in dat jaar begon ik voor het eerst in oktober mijn eerste jobkes doen....
Kwas al bezig om in 2002 een klein city trip te gaan doen om de torens eens van dichtbij te gaan bezien...toen die torens in september neergingen was ik diep teleurgesteld en mocht die reis meteen opbergen...was ineens de moeite niet waard meer !
En dan, interessant wat jij aanhaalt..."The port autority" is een beheerder van de gebouwen en alles wat met infrastructuur te maken heeft, wegen lantaarnpalen, zelfs de openbare parken en dies meer...in de meeste gevallen zullen er wel in hoofdzaak TPA zelf eigenaar zijn van bepaalde gebouwen...andere gebouwen zouden andere eigenaars hebben...
Maar als je daar toch twee jaar gewoond hebt weet je dan ook dat diezelfde beheerder onderdeel is van de overheiddiensten, en voor een klein stuk toch met het congres te maken heeft...iets van openbaar nut dat wijzigingen zal ondergaan is volgens de procedures altijd te verantwoorden via het congres met vraag en wederhoor, betreft de torens zelf weet ik inderdaad niet veel van hoe ze dat ter berde hebben gebracht...dan heeft er iemand in dat congres veel informatie bewust achter gehouden om de torens dus als een aanval op de "amerikaanse vrijheid" te beschouwen...zo denk ik er over !