Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel
Ik ken nogal wat katholieke heteroschertshuwelijken. Laat ons daar dan maar meteen ook het einde voor vragen.
Echt positief dat men mensen het recht wil ontnemen om bepaalde zaken te regelen zoals de wetgever dat toelaat.
Overigens, dat u mijn huwelijk een 'schertshuwelijk' noemt, het weze zo. Het sterkt mij, en al uw bijdragen over dit onderwerp, alleen maar meer in de overtuiging: hoe eerder de macht en de invloed van die verkrampte zgn. trouwe katholieken is ingeperkt, hoe beter. Iedere van uw bijdragen heeft er juist bij mij als gelovige voor gezorgd dat ik nog langer weiger van - ook om familiale redenen - om deel te nemen aan wat voor bijeenkomst van die Kerk ook. Uw bijdragen, samen met de acties van gelijkaardige bewegingen als mars voor het gezin, hebben er bij mij in elk geval voor gezorgd dat ik zelfs ernstig overweeg om mij te laten schrappen uit de doopregisters. Hopelijk bent u daar fier op.
|
Onzinnig, daar u helemaal niet "geschrapt" kan worden uit het doopregister. Het doopsel heeft plaatsgehad. Het staat voor eeuwig in uw ziel.