Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2015, 20:26   #73
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Gij zijt echt een klootzakske in hoogsteigen persoon !

Inderdaad kennis nul komma nul, heb ik gefaald in mijn bewoordingen ja, probeer ik vanuit die historische context te begrijpen hoe de oorzaken zijn en wat de gevolgen hiervan waren, neen, ben ik hierdoor dan een volwassene met een kinderlijke onvolwassen houding bezig, ja, en ja ik schrijf dit opdat jij je eigen kritische houding niet corrigeert met ach, kolonisatie of niet, ze hebben volgens jou geen gevolgen gehad...

Trouwens, ik zei over dat stuk ontken ik niet dat er stammenoorlogen waren in afrika zelf en over de manier waarop ze met elkaar omgingen...ik zal nogmaals het belang van het groen boekje dat Ghadafi schreef over de verhoudingen van sociale evenwicht van laag naar hoog...en by the way, de meeste mensen beseffen niet dat ze werken volgens "zich gelden" in plaats te werken zoals jij je goed bij voelt en niet dat werken door de hogergeplaatsten bepalend zijn voor de toekomst van een heel beschaving ?
Het is best verwarrend, dat je als baas van een bedrijf gewoonweg wilt laten gelden dat je de hoogste functie hebt en tegelijkertijd gaan eisen dat ze verwachten dat je ook naar hen luistert omdat de winsten niet hoog genoeg zijn, dan kom je op glad ijs van mensen die het nog erger hebben dan mij en weten dat ze toch slecht werk leveren en niet graag willen dat de baas dat opmerkt uit vrees voor ontslag...denk er eens goed over na, wat je zou doen als je ergens in een bedrijf begint op de laagste trede en intern kunt groeien naar een iets hogere functie...en als een baas opmerkt dat je dat werk te goed doet en rekening houdt met de gevolgen van slecht en slordig werk dit mag rekenen op een lange blokkade op mijn groeipad naar een betere functie binnen dat bedrijf.

Ik ben zelf niet arrogant om me te laten gelden binnen een bedrijf wetende dat in de meeste gevallen het succes afhangt van welke werknemers je in dienst hebt...dat is dus vrij vergelijkbaar met wat er onder de koloniale tijd heeft gebezigd; "de macht" te laten gelden en je hebt onder die macht geen enkele invloed op processen die een natuurlijke gevolg zijn van ontwikkeling en zelden gebeuren vanuit een concept... enigste is de verspreiding van een idee dat het ene land superieur is dan het andere land gewoon om zich te laten gelden dat onder het bevel van alle geweld de beste beschaving te zijn die er is..en zijn ze de tijd meer bezig met mis-concepties in de hoofden waartegen geen enkele andere strategie tegen op kan !

Eenzijdig en elitair was het concept van de grootmachten onder industrieel machtsvertoon, is een betere omschrijving die zelfs impact had op het begrip dat je je eigen mensen toch niet kunt laten onderwerpen aan de luisterbereidheid van iemand, maar zijn aandacht steekt op het niveau van de macht van de gedachtewereld, laat staan dat ze zelf in staat zijn hun hele concept van wereldheerschappij op zichzelf kunnen begrijpen...wie is de klootzak ?
Als je iets beweert, moet je én weten waarover je het hebt, én als iemand je er op wijst dat je verkeerd bent, die 'vergissing' niet met algemeenheden en theoretisch gezwam proberen te verschonen.
Afrika was géén continent waar het grotendeels peis en vrede was voor de kolonisatoren er hun stempel kwamen drukken.
Ook slavenhandel bestond al in grote mate (maar het 'verergerde' inderdaad met de kolonisatie).
Industrialisatie, grootmachten, vuile kapitalisten, enz., enz. hebben geen moer te maken met mijn aantonen van jouw vergissing. Die materie interesseert me niet, anders had ik DAAR wel commentaar op gegeven.
MVG,
Klootzak, eerste klas.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 mei 2015 om 20:27.
Klojo eerste klas is offline