Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Op de spaarboekjes staat veel teveel geld.
260 miljard en groeiend.
Op zoveel geld kunnen ze geen rente geven.
Dat schijnt zelfmoord te zijn.
Ze lenen het wel uit tegen een respectabele rente op dik en vet van te worden.
Dat schijnt gezond leven te zijn.
Enige oplossing
Haal al het geld van de spaarboekjes.
Dan gaat de rente vliegensvlug omhoog
Zachte dwang geeft goede ontvangst.
|
Kijk, ik heb een kleine bescheiden spaarrekening die is niet al te groot en elk jaar haal en vul ik hetzelfde bedrag aan afhankelijk van waar ik mijn tijd en investeringen in wil steken...een beperkt bedrag staat daar enkel op in het geval van ernstige misrekeningen bvb
Of regelmatig je spaarrekening eens legen naar je eigen zichtrekening en deze voor een jaar als buffer gebruiken ?
Je hebt maar hogere opbrengsten op de rentes als je een bepaald basisbedrag laat staan en al de rest wat er boven staat mag je naar eigen willekeur gebruiken zoals je het zelf wilt, schuif er zo veel mee als je wilt en de rekeningen zullen altijd kloppen...
Ik heb nu eenmaal een manier gevonden om op het einde van het jaar een redelijke mooie intrest te krijgen, terwijl dat voor mij globaal op een jaar gerekend per kwartaal toch uitkomt op een som van ongeveer om de dertig a veertig euro en die spaar ik dan weer op een andere rekening.
Terwijl mijn ouders zeggen van koop toch iets nu de rentes toch laag staan en sparen brengt zo goed als niets op, dat weet ik wel, maar als je achteloos bent met geld en je beseft de grondbeginselen niet van hoe het geldsysteem werkelijk werkt ?
Maar goed, als je graag geld met bakken uitgeeft omdat je niet met geld weet om te gaan omdat je hard werkt, maar dat garandeert niet de toekomst op veel geluk in een rijke familie geboren te zijn...indachtig dat, lachen die stumperts u zo uit omdat ze niet weten dat ze zelf in de maling worden genomen met hun eigen kinderlijk onvolwassen gedrag die vol zit van naïviteit !