Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ondertussen weet iedereen wel hoe ik over homofilie en homoseksualiteit denk, maar dat betekent niet dat men die mensen als individuen moet gaan discrimineren. Laat ieder zijn leven leiden. En wie van de norm afwijkt, kan dat discreet doen en niet proberen zijn of haar levenskeuze als een normaliteit de anderen op te dringen. En daar stopt de zaak het liefst voor mij. Aan de rest, allerlei wettelijke erkenningen en zelfs dwangmaatregelen en uiteindelijk maatschappelijke aanvaarding, heb ik geen boodschap. Dat lijkt me een verkeerd pad. Het afwijkende vraagt toleratie, geen aanvaarding en zeker geen wettelijke erkenning.
|
Tja Jan, dan zit je natuurlijk met een probleem hé. De wettelijke erkenning is ondertussen een feit en zal de tolerantie en de aanvaarding van holebi's zeker ten goede komen. De adoptie door holebi's zal misschien nog even op zich laten wachten, maar ook dat zal er uiteindelijk komen. Mensen zoals jij daarentegen, die eigenlijk een anachronisme zijn, zullen stilaan uitsterven en opgevolgd worden door mensen die holebiseksualiteit zien voor wat het is: de normaalste en meest natuurlijke zaak van de wereld. En zo hoort het ook!