Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
De bank, moest ik zeker zijn van haar geheim, zoals een Zwitserse bank destijds, niet veel.
Maar de staat, alles. Straks gaat de staat na welke boeken ik koop, en of ik dus gepest moet worden of niet. Straks gaat de staat na welke levenswijze ik heb, en gaat daarop baseren of ik geambeteerd moet worden of niet.
Straks zijn sommige ambtenaren bij de staat die ik ook tegenkom in het dagelijkse leven, uit op het weten van zekere details, om hun houding tegenover mij te bepalen. Misschien is die moeder van een schoolkameraad van mijn zoon ook een ambtenaar, en kan vanalles weten over mijn financiele toestand, of ik geregeld bio koop of niet en zo voort. Stel dat zij merkt dat ik geen bio koop, en zij een aanhanger is van bio. Dat kan haar tegensteken. Stel dat zij bij de fiscale diensten werkt, dan kan zij mij daarvoor pesten.
Stel dat mijn zoon en haar kleine niet goed overeen komen. Als zij als ambtenaar vanalles over mij kan weten, dan kan zij dat aanwenden om mij problemen te bezorgen.
Nee, de staat is een vijandige entiteit waar je best zo weinig mogelijk aan geeft van gevoelige informatie over jezelf, waar ze je kunnen mee pakken en pesten.
|
Ok, ik heb genoeg info om mijn conclusie te trekken.
Nog één vraagje misschien, om je te plagen: de péage op jouw autosnelweg, ook cash ?
.
|