Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2015, 15:22   #41
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben volledig akkoord met dat systeem, maar enkel maar voor grond en de concessies op natuurlijke bronnen (grondstoffen). Dat zou enkel maar gehuurd mogen worden (aan de meestbiedende).

Echter, dingen die je fabriceert, die zouden absolute eigendom moeten zijn. Daartoe behoort ook absoluut nalatenschap, welke de enige reden is om niet "met negatief saldo" dood te gaan he.

Want er is een incoherentie in jouw verhaal. Als je dingen mag "bezitten" maar je mag ze niet "doorgeven", wat zou dat bezit dan willen zeggen ?
Dat wil zeggen dat ik tegen het einde van mijn leven aan kapitaalsvernietiging zou moeten doen, om niks aan de staat te laten. Ik moet alles wat ik bezit, onbruikbaar en waardeloos maken.

Want ik ga toch geen voordeel voor de concurrentie van mijn nageslacht nalaten zeker, he. Ik ga toch ten alle prijze willen vermijden dat wat IK gepresteerd heb, ten voordele komt van de concurrenten van mijn nalatenschap, ttz, de anderen, nee ?

Wat je dus gaat bereiken met zo een maatschappij, is dat op 1 generatie, alle kapitaalsopbouw totaal vernietigd zal worden. Tenminste, als mensen opgesloten zitten in dat systeem. Als ze niet opgesloten zitten, gaan zij die het potentieel hebben om kapitaal op te bouwen, natuurlijk hun biezen pakken he.

Dan bereik je inderdaad de gelijkheid waar je van droomt, namelijk dat het enkel de natuurlijke overlevingstalenten in een verwoeste omgeving zijn, die het onderscheid maken.
Mensen werken voortdurend samen voor elkaars nageslacht. En er zijn een pak mensen die zonder nageslacht bijdragen aan het nageslacht van anderen. Er zijn zelfs veel meer culturen en perioden waarin het nageslacht niet als een individuele eigendom werd ervaren maar als een gemeenschappelijk iets. Het gezin is hoegenaamd niet zo natuurlijk als men beweert. Niet iedereen is zoals u voorstander van het uithongeren van 80 % van de bevolking. Ik geloof dat als je je hele leven niets hoeft bij te dragen dat de grote meerderheid helemaal niets gaat vernietigen en alles nalaat aan de overheid die dat dan ten gelde maakt en zichzelf er mee financiert. Het is ook een formidabele incentive voor de overheid om zich te gedragen. En uw nageslacht hoeft niets te ontberen want het hoeft niets af te staan en kan zich veel makkelijker naar wens ontwikkelen.
Ten andere, men weet bijna nooit zeker wanneer men gaat sterven.
Maar vooral zoals ik reeds zegde : iedereen zal tot het besef moeten komen dat dit de rechtvaardigste manier van werken is zoals we ook tot het besef zijn gekomen dat vrouwen evenwaardig zijn en geen minderwaardige eigendom of dat we van slavernij moeten proberen af te komen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 18 mei 2015 om 15:27.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden