Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2015, 15:47   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel fantasie hebt gij, ja !

De bedoeling is dat de inverkeerstelling mogelijks en de jaarlijkse taks alleszins zouden afgeschaft worden.
En niemand weet hoeveel per kilomter, en op welk tijdstip, er zal aangerekend worden.

Ga dus maar voor een ander hol gaan keffen, want je staat voor het verkeerde.

.
Er zijn idd nog geen exacte cijfers. Maar een voornbeeld maakt veel duidelijk.
Stel een heffing van 0.05 euro per km.
Wie gedurende 230 dan van Antwerpen naar Brussel gaat werken kost dat 1.035 euro.
Wie van Maasmechelen naar Brussel gaat werken betaalt dan jaarlijks 2.484 euro.

Het verschil is dat die van Antwerpen een zee van alternatieve mogelijkheden om het vervoer met trein en tram te doen. En die van Maasmechelen geen enkele andere alternatief heeft.

Toevallig zal een kilometerheffing natuurlijk weer veel voordeliger uitvallen voor bewoners van de rijke ruit. En gij gelooft dat dit toeval is?

Als men de kost van files, luchtvervuiling enz.. wil verminderen moet men het werk naar de mensen brengen en niet omgekeerd. Maar dat alternatief past natuurlijk niet in de machtsgeile strategie van sommigen hier ter lande.

Laatst gewijzigd door pajoske : 18 mei 2015 om 15:48.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden