vervolg... deze 8 miljoen per week is al enkel door die actie bij de mobiele controles, al de vaste apparatuur doet verder zijn "Noord-Korea-werk" en pakt meestal de bestuurders (en hun familie) die meer op het verkeer/weggebruikers letten als op onopvallende grijze vogelkastjes langs de baan, al dan niet wat verdekt.
Soit... dus de (flits)politie heeft een stok achter de deur als ze bepaalde dingen eist van de overheid.
In België heeft de politie ook gelijkaardige acties gevoerd, hier 1 week:
Citaat:
http://newsmonkey.be/article/39392
20 april 2015
Geen boetes deze week en flitsmarathon die helemaal getorpedeerd wordt: vakbond legt politiewerk lam
Boeteloze week. Het betere concept wat vakbondsacties betreft. Want alle lichte overtredingen op de weg krijgen geen boete maar een vriendelijke vermaning van de arm der wet. Verkeerd parkeren, iets te snel rijden, gordel niet dragen, allemaal okay ...
|
Het is algemeen geweten, in # Nederland toch, dat
quasi 3/4# van de gepakten zeker niet onaangepast te snel rijdt - dus op (ruim) minder als de V85 geflitst wordt - maar enkel te snel rijdt volgens de "kassa-kassa-wetgeving":
#
Citaat:
http://www.autoblog.nl/aantal-verkee...et-113-gedaald
Dan nog even een paar kerncijfers: de verdeling van de snelheidsbekeuringen naar Bebouwde kom – Provinciale wegen – Autosnelwegen was 52,6% – 24,2% – 23,2%. Maar liefst 73,7%# van de CJIB-acceptgiro’s was voor een overtreding van 4 – 10 km/u. Dat komt neer op 5,46 miljoen bonnen. Royaal meer dan de helft van wat er in totaal aan boetes is uitgeschreven dus. Ketsjing! Hoeveel Mercedes-rijders uit Almere hier tussen zitten weten we niet, maar het zullen er aardig wat zijn geweest.
|
Ruim 5 miljoen snelheidsbonnen of pakweg 1 per 3 inwoners die jaarlijks de maatschappij ondersteunt door veiliger te willen rijden. Tesamen met andere parameters resulteert dat in relatief zeer weinig verkeersdoden per inwoner:

... ik zal maar niet met Belgistan vergelijken...
