19 mei 2015, 21:09
|
#5
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere
Voor wat betreft het vrachtverkeer, vind ik dat niet zo een slechte keuze.
Wie via Duisland naar Frankrijk moet, en daarvoor niet noodzakelijk doorheen België moet, doet dat nu toch; net omdat er geen taks is op het gebruik van die snelwegen.
Als die taks er binnenkort wel is, waarom zou een vrachtwagenchauffeur dan nog langs België rijden, als dat op zich helemaal niet nodig is.
We moeten wel realistisch blijven. Bedrijven, welke hun vrachtwagens effectief in België moeten leveren, zullen aan hogere prijzen leveren. Dit (uiteraard) zal men doorrekenen aan de consument.
Resultaat is dat vrachteverkeer dat niet in België moet zijn, er niet langer zal zijn, waardoor de files aandoenlijk zullen verminderen. Anderzijds, zullen bepaalde produkten duurder worden.
|
Inderdaad.
Hoeveel rijden er niet via Luxemburg om de Franse tolwegen te vermijden.
|
|
|