Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2015, 19:41   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Klopt, maar door bijkomend te isoleren verdien je de investeringskost ook dubbel en dik terug en toch geeft men er premies voor.


En wie gaat al die miljarden betalen ?

Hypothetisch vb: als 3 op de 10 zijn auto volledig opgeeft loopt de staat pakweg gemiddeld 5 miljard € mis (cijfers Febiac). De wegen moeten evenzo onderhouden worden, want het overige verkeer en vooral zwaar verkeer-OV is er nog, en die doen de wegen echt verslijten, niet zozeer de auto.

Elk jaar pompt de staat al 3 miljard € in de verlieslatende NMBS, die ex-autobestuurders rekenen dan vooral op de NMBS voor hun (werk/privé/ook school-) verplaatsingen (hoe ze naar het trein- of busstation komen even terzijde gelaten, De Lijn ? Fiets ? Bromfiets ? ), dat kost zeker 2-3 miljard € per jaar extra investeringen in het OV want de treinen zitten in de spits nu al vol. Gaan ze extra spoorlijnen aanleggen en meer passagierstreinen kopen ? Meer bussen en meer busstations ? Komt er een absoluut stakingsverbod bij het OV ?

Het personenvervoer op bus/trein en tram zou quasi moeten stijgen met 300 % tijdens de spits, ik zal er niet veel naast zitten.

Voor Vlaanderen alleen : men heeft 11 jaar nodig gehad voor een beperkte verschuiving van amper 3 �* 4 %, dit wordt zeker voor minstens 2/3 opgesoupeerd door de bevolkingsgroei op die 11 jaar, want die moeten ook kiezen om zich te verplaatsen.

Citaat:
In 2011 was de modale verdeling van het personenvervoer:

81 % voor de auto en moto
6 % voor de lijnbus en tram
8 % voor de trein
5% voor de autocar

In 2000 was de modale verdeling van het personenvervoer:

84 % voor de auto en moto
4 % voor de lijnbus en tram
6 % voor de trein
6% voor de autocar

http://www.milieurapport.be/nl/feite...rsonenvervoer/
Modale aandeel van auto/moto daalde niet verder de laatste jaren

Het totaal aantal personenkilometers (privé en openbaar vervoer) afgelegd in Vlaanderen bleef het laatste decennium stijgen. In 2011 lag het 15 % hoger dan in 2000 en bedroeg 81,84 miljard pkm.

Het openbaar vervoer realiseerde wel een beperkte modale verschuiving, maar de auto is nog steeds het favoriete vervoermiddel. In de periode 2000-2007 daalde het modale aandeel van de auto/moto, maar de laatste jaren wijzigde dat aandeel bijna niet meer.
Inwoners enkel Vlaanderen:
Citaat:
http://www.milieurapport.be/nl/feite...volkingsgroei/

Op 1 januari 2013 telde het Vlaams Gewest 6,38 miljoen inwoners. Dit is een stijging van 11,2 % ten opzichte van 1 januari 1990, toen Vlaanderen 5,74 miljoen inwoners telde. In 2012 groeide de bevolking in het Vlaams Gewest met 31 094 eenheden, wat overeenkomt met een groei van 0,5 %. Deze groei is kleiner dan de voorgaande jaren, maar toch niet onbelangrijk.

In 2012 was de totale bevolkingsgroei in het Vlaams Gewest voor meer dan de helft (54,2 %) te verklaren door internationale migratie. De interne migratie (21,8 %) en de natuurlijke bevolkingsgroei (23,9 %) verklaarden de andere helft van de bevolkingsgroei.

http://www.milieurapport.be/nl/feite...volkingsgroei/
Kun jij eigenlijk wel rekenen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2015 om 20:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden