Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2015, 10:17   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
In Frankrijk is het op de privé-snelwegen ook 130. Voor de rest gaan er stemmen op om het limiet 110 terug af te schaffen.

In Noorwegen geldt er een zeer tolerantie marge bij mobiele controles, tot 25 kmh marge bij goed weer, goed wegdek en een lege baan.
Dat is dus precies wat de V85 wilt zeggen: als de omstandigheden het toelaten, gaat de gemiddelde chauffeur sneller rijden. Dit is geen probleem voor de verkeersveiligheid en hierop bestraffen is dan ook contraproductief.
Bij mijn weten zijn er geen privé snelwegen in Frankrijk.
Er zijn wel absoluut snelwegen die privaat geëxploiteerd worden. En dat is gans iets anders.


Verder ivm dat vonnis van de politierechter:
er zijn twee grote fouten mogelijk:
- het kan zijn dat de rechter een fout vonnis velde (het kan ook zijn van niet natuurlijk)
- kan kan ook zijn dat wij foutieve conclusies trekken, uit een juist vonnis van de politierechter. Omdat, bijvoorbeeld, wij de volledige motivering hier niet voorgeschoteld krijgen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden