Kallikles
Citaat:
Ja, maar de context is ook helemaal anders, hé. Tijdens de Duitse bezetting waren die zo beschaafde Vlaams-Nationale Vrienden heel wat minder beschaafd, en gingen zij als paramilitairen de Sovjet-Unie op het Oostfront aanvallen...
|
inderdaad, hoewel begin vorig jaar helemaal geen reden was voor de uitbarsting van nationalistisch geweld, behalve de slechte economische toestand.
Citaat:
Ik denk dat we daar een misverstand hebben. Ik beschuldig de Oost-Oekraïeners helemaal niet van Groot-Russisch nationalisme. Ik ben het volledig met je eens dat de keuze voor Rusland slechts een pragmatische keuze is uit afwijzing van een regime dat als onderdrukkend en niet legitiem want louter steunend op West-Oekraiene wordt gezien. Ook het Kremlin reageert zoals ik al eerder stelde, erg pragmatisch, tot grote woede van de Russische nationalisten die Poetin verwijten Oost-Oekraiene in de steek te laten.
|
Het Kremlin hoopt wel degelijk, op termijn, Oost-Oekraïne los te weken., het hangt inderdaad af van de koers die Oekraïne in de toekomst zal voeren. Blijft de anti-Russische koers aangehouden, zal Rusland er alles aan doen om Oost- en Zuid-Oekraïne lost te weken.