Los bericht bekijken
Oud 12 november 2004, 15:33   #11
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kom, we moeten toch geen oude zaken uit de gracht haal halen?! Frans-Vlaanderen, het is er echt gedaan met het Vlaamse taal. We kunnen hoogstens nog wat doen voor de Vlaamse identiteit aldaar, maar de vraag is of dat nu de taak is van een politieke partij.

Over Brussel zie ik geen enkel verschil tussen het oude programma en het nieuwe.
Brussel heroveren, de oude leuze, is vergeten. Voor zover daar iets van naar buiten lekte vanop het partijbureau.
En sorry, hé, ik stel gewoon hoe in sommige kernen gedacht wordt. Of die gelijk hebben of niet, is een andere zaak.
Feit is dat een deel van de oude garde bang is voor een vervlakking a la volksunie. Voor hen zijn onderdelen, net zoals het solidarisme, wezenlijk. Nogmaals, ik verwees bv. gewoon naar de reactie van Were Di. De laatste maanden kwamen er af en toe kritische noten uit die richting.
De partij moet zelf maar afwegen wat voor haar wezenlijk is, en wat voor haar bijkomstig, haar zorg, maar niet iedereen zal daar uitgelaten blij om zijn. Men moet zien hoe ver men kan gaan. U moet toch weten dat vlaams-nationalisten van de meest principiëlen zijn die er rondlopen en dat het woord verraad aan de Vlaamse zaak nooit ver is. Hoe zouden we anders zo rijk aan bewegingen en afscheuringen zijn?
Hagal is offline