Discussie: Einstein
Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2015, 11:20   #1903
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Variable speed of light door João Magueijo. Moet je eens lezen. Bestaat ook in een Nederlandstalige versie (ik heb die hier ergens liggen, maar na een verhuis, ik weet niet waar). Zijn grootste probleem was niet het aantonen van die mogelijke theorie, maar zijn mede-'geleerden' die daarin de doodzonde zagen de theorie van Einstein in vraag te stellen, of alleszins deze te relativeren (!).
Inderdaad: voor velen is Einstein de nieuwe God van de wetenschap die alles weet.

Maar in den beginne is er nog wel veel kritiek op Einstein geweest dat zijn theorie tegenstrijdig is.
Die kritiek is nu verdoemd tot ketterij.

Het is niet alleen alsof de aarde stil staat als conclusie van de proef van Michelson-Morley, maar volgens mij ook alsof het licht niet naar ons toekomt, maar van ons weg gaat.
Wij zelf zijn immers de grondslag van het feit dat het licht van alle kanten de snelheid C bezit.
Wat verklaard zou kunnen worden dat het licht voor zichzelf tijdloos is (zodat de richting even zo goed omgedraaid kan worden) of dat de tijd ook omgekeerd werkt van toekomst naar verleden.

Overigens: de mogelijke eenvoudige verklaring dat de aarde zelf als stilstaande ether functioneert heb ik nog nergens mogen lezen.
Maar laten we er maar van uit gaan dat de wetenschap zo dom niet is, die mogelijkheid niet te hebben overwogen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden