Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2015, 08:29   #93
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik zeg het, banken hebben hun beste tijd gehad. Beter van het in de grond te steken ofzo.

1 van de beste beleggingen momenteel zijn wijn en whiskey. Ik stel voor dat ge ne mooie wijnkelder aanlegt. Der zullen altijd zotten zijn die te veel geld hebben en die wel een paar duizend euro willen neertellen voor ne Chateau Petrus ofzo...
In de grond steken? Gij kent de belastingen niet zeker?
Belastingsinspecteur: "Mijnheer u hebt een uitgave gedaan die groter is dan u met uw inkomen kan verantwoorden...".
Sneaky: "Ja maar ik had een spaarpotje inde grond zitten"
Belastinginspecteur: "Dat zeggen ze allemaal. Kan u dat Bewijzen? Zo niet belasten wij u via tekenen en indiciën"

En wat gaat Sneaky dan doen of zeggen????

Beleggen in wijn en whiskey? Daar krijgt ge vooral koppijn van. Dat zijn van die beleggingen zoals oldtimers en antiek. Heel onzeker. Vraag het maar aan de Nederlanders die in oldtimers belegd hadden. Na een wetswijziging waren die een heel pak minder waard.

Patrick M heeft een beter idee. Kleine cash-bedragen aan de kinderen geven. Een handgift met schenkersbrief bv. ook volledig legaal. Risico op kosten is er enkel als de schenker binnen de 3 jaren komt te overlijden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden