Net 2 keer gedaan.
Eerste keer:
1. Vlaams Blok
2. N-VA
3. VLD
Tweede keer:
1. Vlaams Blok
2. VLD
3. N-VA
Dit bevestigd min of meer wat ik al wist. Ik had alleen het VB niet zo hoog verwacht.
Eigenlijk kan het wel kloppen. Sommige standpunten van VB komen overeen met die van de N-VA en dus ook die van mij. Alleen tegen hun standpunten ivm migranten ben ik radicaal gekant en hun iets te strengen en te strakke beleid...
Verder komen de standpunten tussen N-VA en Vl Bl vrij goed overeen zoals daar is de onafhankelijkheid van Vlaanderen, de rol van de koning, het al dan niet toestaan van het dragen van een hoofddoek in de klas door moslimmeisjes.
Om een voorbeeld te geven: het laatste punt. Ik vind dat dit absoluut niet kan. Vlaamse jongeren mogen ook geen hoofddeksels dragen in de klas, dan mogen migranten dat ook niet (mijn 'gelijke rechten EN plichten voor iedereen' standpunt)
In dat opzicht is het dus niet ondenkbeeldig dat het Blok twee keer goed scoort in mijn stemtest, alleen zal ik er nooit op stemmen, om de redenen die ik boven al heb aangehaald. De N-VA is een veel gematigder alternatief voor de Blokkers.
Ook de goede score van de VLD verbaasd mij niet. Als deze partij, eens ze in de regering zitten, wat minder het gat van de Walen zoud likken, zou het een waardig alternatief zijn voor de N-VA.
Voor mij is het bewijs dat die stemtest werkt, hiermee geleverd...
|