Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2015, 12:21   #3
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wat bedoel je met 4 maanden betaald verlof. Als je nooit in het week-end moet werken dan ben je zo al 104 dagen per jaar thuis en telt daar je verlof nog eens bij. Als je zoals ik zaterdag, zondag en feestdagen moet werken dan ben je in het week-end minder thuis maar de dagen die ik dan thuis ben omdat ik in het week-end gewerkt heb tellen ze mee voor vrije dagen.Kom je rap aan 80 dagen. Morgen 25/05/2015 zijn de meeste mensen thuis en den deze kan ne vroege post(06.00h-14.00h) gaan doen.
En dan zeggen dat die vrije dagen niet mee mogen tellen voor gewerkt te hebben.
Dan moeten ze bij iedereen die nooit geen week-end werkt zoal 104 dagen per jaar niet laten meetellen per gewerkt jaar.
Gij spreekt over recuperatiedagen en ik heb het over effectief gewerkte dagen.
Iemand die 220 dagen effectief gewerkt heeft (+ 20 betaalde verlofdagen) of iemand die 150 dagen effectief werkt (+ 90 betaalde verlofdagen) : moeten die personen gelijkwaardig behandeld worden wat betreft het berekenen vh pensioenbedrag (pensioenleeftijd?).
Is de enige correcte berekening niet de bijdrages die jij gestort hebt? Want hoe ga je bepalen wat de zwaarte van een beroep is, de effectieve gewerkte dagen, ...?
Waarom niet de regel : pensioen wordt pas betaald vanaf 65 jaar. U mag vroeger stoppen maar krijgt geen uitkering tenzij uw werkgever in de privé dat zelf betaalt. Uw pensioen wordt berekend volgens uw bijdragen. Wie pensioen ontvangt waar hij niet voor gewerkt heeft, moet weten dat iemand anders er wel voor gewerkt heeft maar het niet ontvangt, zoals Geert Noels terecht opmerkt.

Laatst gewijzigd door demonen : 24 mei 2015 om 12:25.
demonen is offline   Met citaat antwoorden