Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2015, 18:59   #77
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trouwens, wat Frankrijk betreft, heb ik het omgekeerde verhaal in mijn kennissenkring.

Een koppel had van de Franse diensten een kind geadopteerd, "bevallen onder X". Na 6 jaar die kleine te hebben opgevoed, hebben de diensten vastgesteld dat zij een fout gemaakt hadden: de biologische vader had destijds het ouderschap opgeëist, maar de kleine niet teruggevonden. Na 6 jaar zijn er verschillende rechtsprocedures geweest, want de sociale diensten wilden de adoptie ongedaan maken om de biologische vader zijn kind te geven.

Uiteindelijk hebben mijn kennissen gewonnen, maar enkel omdat zij van een sociaal beter milieu waren (twee geneesheren), de biologische vader een drug addict zonder inkomen, is uiteindelijk beslist, maar heel uitzonderlijk, dat het in het belang van het kind was om het bij zijn adoptie ouders te laten.
Maar normaal gezien zou de adoptie ongedaan zijn gemaakt.
Zij waren er niet goed van toen hen verteld werd dat normaal gezien, ze hun kleine van 6 jaar kwijt zouden zijn.
Ik heb weet van een geval waar de biologische vader pas na jaren te weten kwam dat hij een dochter had.
Wat hij ook probeerde, hij kreeg bezoekrecht maar ook niet meer dan dat.
Want zijn dochter leefde nu al zo lang in het pleeggezin dat haar daar weghalen nefast zou zijn voor haar geestelijke toestand.
Want het belang van het kind kwam op de eerste plaats.
Ondertussen hebben de pleegouders wel een lange tijd in ongerustheid geleefd en heeft dit enorm op hun gemoedstoestand gewerkt.

Die nederlandse pleegouders maken dat al 10 jaar lang mee met een sensatiepers waaruit men graag citeert.
dpg is offline   Met citaat antwoorden