Discussie: Einstein
Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2015, 12:03   #2004
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Leg dat eens uit Harry.

Wat is het verband tussen de proef en de relatie tussen massa en energie?
De proef van Michelson en Morley was voor Einstein een bevestiging van zijn speciale relativiteitstheorie en daaruit heeft hij vervolgens* zijn formule E=mc2 tevoorschijn getoverd via zijn relativiteitsformule voor de massa, dat is: m' = m / wortel (1 - v2/c2).
Dit dan volgens Freudenthal.

*Of misschien wist ie die al?

Tevreden?

Citaat:

Waarom 'weerleg' je telkens de theorie van Einstein terwijl je hoog oploopt met Michelson en Morley?
Ik weerleg de theorie van Einstein niet, dat heb je niet goed begrepen.
Integendeel respecteer ik zijn theorie, om deze juist goed en volledig te begrijpen, anders dan de wetenschap die de helft ervan onder het vloerkleed heeft geveegd.
En dan denk ik er verder over na om mogelijke oplossingen te vinden voor de tegenstrijdigheid van Einsteins theorie in (mijns inziens) eenheid van schijn en werkelijkheid, subjectieve waarneming en objectieve materiële werkelijkheid.
Er moeten dan even zovele heelallen als waarnemers zijn.

Ik ben dus meer Einstein dan Einstein zelf.

En wat de proef van Michelson en Morley betreft vind ik het maar raar dat ze op geen enkele manier de beweging van de aarde kunnen vinden, want zo niet tegenover de ether, moet de aarde een snelheid hebben tegenover de absolute lichtsnelheid C, die bepaald wordt door c-v en c+v*.
Als dat niet met het licht ontdekt kan worden, dan moet het wel met een raket kunnen door deze verschillende richtingen het heelal in te sturen en terug te laten komen en het verschil van de tijd van de heenreis en de terugreis te bepalen.
Daarmede kan de absolute snelheid van de aarde berekend worden.

Kortom: Einstein moet verder ontwikkeld worden, dat is mijn mening.

*Dat is de tijdsvertraging in de lengterichting.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden