Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2015, 09:11   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Marie, die "francophone maffia" die jij zo haat noemt solidariteit.
Eerder heb ik je al de opmerking gemaakt dat de NVA, die jij zo achterna holt, in hun toekomstbeelden ook die solidariteit zullen moeten opbrengen, en niet met "die francophone maffia" zoals jij het noemt, maar met de veel armere lidstaten van de EU, waarvan er gelukkig voor jou niet zo veel Franssprekende zijn.
Maw, hier staan roepen en tieren dat je niet meer wil solidair zijn met de "eigen landgenoten", maar wel wil solidair zijn met andere lidstaten, waarvan sommige forumleden zelfs beweren dat het uitschot is.
Vrijzinnige, die 'francophone maffia' noemt niet sollidariteit; die 'francophone maffia' noemt uitbuiting en persoonlijke verrijking en op dit ogenblik slagen ze erin om dat op de beste en vlugste manier hier in dit land te bekomen via de door jouw en hier in dit land vooral door de franstaligen zo beroemde sollidariteit, die in wezen dus niets met sollidariteit te maken heeft.
Men doet niet aan sollidariteit, men helpt de mensen niet door hen de boterhammen van hun kinderen voor te schotelen; door daar waar de sollidariteit voorbeeldig werkte die af te bouwen omdat er zogezegd anderen zijn die er meer recht op hebben, maar die men enkel in een zogenaamd sollidariteitsnet gevangen heeft...
Vrijzinnige, ik heb niets en totaal niets tegen sollidariteit, met niemand niet en ik heb niets en dan ook totaal niets tegen franstalige mensen, want mijn bloedeigen nakomelingen zullen zich waarschijnlijk daaronder bevinden...
Maar ik heb alles tegen systemen van uitbuiting en in dit land worden die in stand gehouden onder het label van de grote francofonie omdat in dit land de echte machthebbers francophoon zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden