Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
Brussel heroveren, de oude leuze, is vergeten. Voor zover daar iets van naar buiten lekte vanop het partijbureau.
En sorry, hé, ik stel gewoon hoe in sommige kernen gedacht wordt. Of die gelijk hebben of niet, is een andere zaak.
Feit is dat een deel van de oude garde bang is voor een vervlakking a la volksunie. Voor hen zijn onderdelen, net zoals het solidarisme, wezenlijk. Nogmaals, ik verwees bv. gewoon naar de reactie van Were Di. De laatste maanden kwamen er af en toe kritische noten uit die richting.
De partij moet zelf maar afwegen wat voor haar wezenlijk is, en wat voor haar bijkomstig, haar zorg, maar niet iedereen zal daar uitgelaten blij om zijn. Men moet zien hoe ver men kan gaan. U moet toch weten dat vlaams-nationalisten van de meest principiëlen zijn die er rondlopen en dat het woord verraad aan de Vlaamse zaak nooit ver is. Hoe zouden we anders zo rijk aan bewegingen en afscheuringen zijn?
|
Moet je het Boekje : "Brussel mijn stad van Johan Demol"
Brussel als tweetalige hoofdstad !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
|