Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2015, 10:22   #1
Yordin
Partijlid

Standaard Hoe racistisch zijn minderheden?

Citaat:
... laat me als derde aandachtspunt nog een stap verder gaan: hoe zit het met het racistisch gedrag van wat wij de ‘minderheidsgroepen’ noemen? Hoe racistisch gedragen zij zich t.o.v. de autochtone gemeenschap en meer nog: hoe racistisch zijn ze in hun land van oorsprong?

Ik ben er van overtuigd dat heel wat van die groepen zich beduidend meer en fundamenteel racistischer gedragen dan de gemiddelde autochtoon. Dat racistisch gedrag en discriminatie in hun landen van oorsprong welig tieren en zelfs wettelijk beschermd worden lijkt me een open deur intrappen. De behandeling van vrouwen, holibi’s , anders of niet-gelovigen illustreren op een overduidelijke schaal het fundamenteel racisme dat in hun thuisland wordt tentoon gespreid. Alles wel onder de mom van ‘hun cultuur’ of ‘hun religie’, maar wat mij betreft is het onaanvaardbaar dat mensen zich voor hun wandaden verschuilen achter één of ander (bij)geloof, ook al gaat het om een megabijgeloof.
Bron: atheisme-vlaanderen.be
Een taboe doorbrekend standpunt, welk men niet snel in de gesubsidieerde media zal aantreffen.
Het beschuldigen van de modale autochtoon en ondernemer van racisme en discriminatie gaat daarentegen een stuk vlotter.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden