Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK
Nee, van elektrische auto's ken ik niet zo veel 
@Fox waarom? Misschien omdat verbrandingsmotoren een tank benzine mee hebben die ze kunnen gebruiken om elektriciteit mee op te wekken?
|
No shit Sherlock. En waarom is die tussenstap efficienter dan rechtstreeks van de batterij te nemen? Gaat er geen energie verloren bij de dieselverbranding gewoon voor het laten draaien van de motor?
Citaat:
kijk deze bron:
"Prior to winter my average energy consumption was around 300-315 kWh/mi but now I’m averaging 350-365 kWh/mi or approximately 16% more energy used than summer months. I’m also using my brakes more during the winter, as a result of the limited regenerative braking, so that will also introduce more wear and tear.
Read more at http://www.teslarati.com/effects-winter-tesla-battery-range/#VG6OLT7GHaYZpOLX.99"
De range gaat dus dalen met 16% in de winter door gebruik van airco enzovoort.
Dit is volgens mij meer dan bij een verbrandingsauto?
Of bijvoorbeeld deze post die ik heb gevonden: De Ampera doet in de zomer 68 km range elektrisch, en in de winter 38 km
http://www.teslamotorsclub.com/showt...l=1#post532478
|
Je mag me nog steeds uitleggen waarom een verbrandingsmotor efficienter elektriciteit gaat leveren dan een batterij. We hadden het hier toch over wachten aan de ikea dacht ik en niet over het verschil tussen zomer en winterverbruik bij opstart van de wagen? Dat is trouwens erg afhankelijk van de lengte van uw afstanden die je moet maken. Als je met uw Tesla een paar uur gaat rijden zal het meerverbruik verwaarloosbaar zijn in de winter. Doe je 10 korte ritten zal je dat wel merken, maar dat is net zo bij een dieselwagen, die daar zelfs nog een pak meer last van heeft dan 16% meerverbruik. Dus neen, 1 getuigenis van een Tesla rijder in wintertijd is niet echt overtuigend bewijsmateriaal voor hoger stationair verbruik aan de Ikea.