Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ik weet het niet, maar jij en Tomm blijkbaar wel. Fantastisch dat we zulke goede bronnen hebben. Je zit toch toevallig niet in een tent op Maidan momenteel?
|
Ik weet het niet, en ik weet ook niet wie een jaar geleden allemaal op Maidan zat, een ratjetoe van misnoegden zeker? Feit is dat president Yanukovich en z'n regering nooit voor geweld kozen, maar voor onderhandelingen, tot de ordediensten beschoten werden vanuit Maidan (zie BBC link boven). Maandenlang werd het centrum van Kiev ingepalmd door schorriemorrie allerhande. Maar het nieuwe regime dult geen tegenspraak van wie dan ook. Dat heb ik al voldoende met de nodige verwijzingen op deze draad aangetoond. Daarom spreek ik ook van regime, en niet van regering of president. Er is totaal niets democratisch aan heel dit bewind.
Zelfs homo's zijn niet veilig voor rechtse sector, wiens leider (die opriep om homo's aan te vallen) benoemd werd tot top-adviseur van het Oekraïense leger. Een regime waar uiterst-rechtse, ultra-nationalistische milities vrij spel hebben, dat heeft een naam.