Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2015, 19:56   #159
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De dochter van Boris Nemtsov, de russische oppositieleider die vermoord werd door een bepaalde kremlin-strekking, is rusland ontvlucht na doodsbedreigingen. [...(tesamen met)] de meeste (studerende) kinderen van russische oligarchen en hoge ambtenaren.
Sorry, dat ik dat ingekort heb... maar de essentie blijft. Eerlijk gezegd voel ik zeer weinig medeleven met die oligarchen. Ze zijn er gekomen met behulp van een hopeloos corrupt systeem onder Jeltsin en zijn schandalig rijk geworden met het opkopen van geprivatiseerde goederen. Hierbij hebben ze alles wat niet vast lag verkocht aan het Westen - niet voor de levensverbetering van gewone Russische man in de straat, maar wel voor hun persoonlijk fortuin. Ik kan aannemen dat men werkt, zelfs hard werkt. Maar niet dat men tientallen miljarden verdient op enkele jaren tijd. Dan hangt er een serieus reukje aan. En die oligarchen, die zijt u nu aan het verdedigen...

Men kan zich de vraag stellen welke financiële groeperingen zo graag die oligarchen dienen. Ze beantwoorden leidt automatisch naar kapitaalkrachtige concerns binnen de Vernigde Staten en Europa... maar zeker niet de gewone man. Vandaar de plotse internationale uitingen van sympathie tegenover dit gespuis (de oligarchen, natuurlijk!).

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 11 juni 2015 om 20:02.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden