Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2015, 09:13   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Enkel moet men oppassen geen personaliteitscultus naar zijn persoon te maken en hij komt in de lijst te staan van beste leiders uit de 20ste eeuw naar mijn normen.
Daar lijkt gelukkig geen enkele aanleiding voor te zijn. Ik heb het ontstaan, de situatie, groei en historie van Singapore en Malaysia door de tijden heen wat gevolgd gezien mijn familiale banden ginder. Het is een niet perfecte maar erg suksesvolle story en inderdaad grotendeels te danken aan LKY.
De Singaporezen van heden beseffen het en proberen het hun offspring ook diets te maken. Evenwel zonder te vervallen in die cultus toestanden.
Naar Z-O Aziatische normen is Singaporean behaviour min of meer gekwalificeerd als "more Western cloned than the West itzelf".
Ergens is dat gedeeltelijk waar. Beter nog: ik krijg tot heden zelfs de indruk dat ze er grotendeels in slagen om de min-kanten van onze zogenaamde Westerse beschaving te omzeilen.

De toekomst zal het uitwijzen maar ik ben positief onder de indruk van hun realisaties en pragmatisme. Dit zonder hen beter te willen laten lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
Veel te leren nog in Da West.