Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad, als jobstudent heb ik indertijd nog als rekkenvuller gewerkt. Een paar keer heb ik toen ook de magazijnier gedepanneerd. Waar een wil is, is een weg.
Alleen ontbreekt die wil in een overheidsonderneming die stijf staat van de reglementen en gegijzeld wordt door een hele hoop vakbonden.
|
Pas op, de vakbonden spelen het spelletje gretig mee, maar al te vaak zijn het toch vooral de hogere hiërarchie die schrik hebben om regels en procedures en administratie af te schaffen of zelfs maar eenvoudiger te maken, bang om hun nek uit te steken, bang om hun eigen nutteloosheid te organiseren, bang voor een conflict met een vastgeroeste mentaliteit... Je kan de vakbonden niet als enige de zwarte piet toeschuiven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
|