Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Ik kom dat woord almaar meer tegen in de propaganda.
Dat het verdeling is, daar kan ik mee akkoord gaan.
Een bende dieven kan ook de buit verdelen.
Iemand die 5 lekstokken teveel heeft kan die in plaats van verkopen ook verdelen.
Maar "her"verdelen?
Ik kwam dit woord zonet tegen op de staatszender, in het kader van de vluchtelingenstroom Afrika > Italie.
Herverdelen betekent opnieuw verdelen. Iets dat al verdeeld werd, nog eens verdelen.
Nu vraag ik me af: waar zit die eerste verdeling?
Bvb iemand die een hectare mais zaait, oogst en verkoopt, slaat die voorgaande "verdeling" dan op het op een rij strooien van maiskorrels of zo? 
|
Je zal wss weten dat ik de laatste tijd quasi 99% van mijn post's wijdt aan het onevenwicht dat er bestaat tss hetgeen de aarde bieden kan en het aantal mensen dat de aarde leegzuigt.
Het is dan ook een probleem dat alle andere ver achter zich laat qua grootte en impact op de mensheid.
Je kan het als bronprobleem zien dat voor tal van afgeleide problemen zorgt (vluchtelingenproblematiek is er één van).
Herverdelen onder de huidige omstandigheden is als water in een bodemloos vat gieten.
Er moet maw eerst terug een bodem in het vat aangebracht worden.
Als je dat doet kan het helpen om water in het vat te gieten, het vloeit dan niet langer onmiddellijk weg.
Toegepast op de situatie die ik beschrijf, betekend dat men hulp zou kunnen gaan koppelen aan tegemoetkomingen op gebied van voortplanting.
Een vb (er zijn tal van mogelijkheden natuurlijk, niet enkel dit)
Koppels die een contract ondertekenen om slechts één kind te verwekken zouden voorrang kunnen krijgen om als vluchteling erkent te worden en gemakkelijker toegang te krijgen tot de nog relatief grote vetpotten van het westen.