Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2015, 22:33   #609
Lance
Banneling

Standaard

Dat van die hogere studies, dat is onzin. Ze kunnen altijd studentenarbeid verrichten om hun studies te betalen. Geld is niet het grootste probleem, er zijn momenteel vangnetten genoeg in België. Dat er in de toekomst geen hervormingen komen da's weer een andere vraag natuurlijk. Het is altijd veiliger om zelfvoorzienend te zijn dan te moeten afhangen van een liefdadigheidssysteem.

Als ik bembem was zou ik me ook deze vraag stellen: ben ik mentaal stabiel genoeg om kinderen op te voeden?
Je ziet enkel de babyfase voor ogen. Dat is simpel: een onschuldig wezentje verzorgen. Maar wacht tot ze beginnen puberen en hun 'marginale moeder' op de korrel beginnen nemen en volop de confrontatie aangaan. Want die fase komt onvermijdelijk, dat je dat nu wilt of niet. Ik hoop dat de 'onvoorwaardelijke liefde' dan nog zo sterk zal blijven.

"Ik zal mijn kinderen nooit de rug toekeren" schijf je. Wel bem, schrijf het op een blad papier en hang het boven uw bed zou ik zeggen. Als het moeilijker wordt hoop ik dat ge het niet vergeet. Want moeilijke periodes, ziektes en conflicten die komen sowieso. Zorg eens een maand voor andermans kinderen als oppas ofzo en bepaal dan of het allemaal wel zo leuk en gemakkelijk is.
Maar ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat je elk werk met kinderen verafschuwt. Tja
Lance is offline   Met citaat antwoorden