Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2015, 15:29   #154
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Net zoals het een fundamentele onrechtvaardigheid is om persoon x aan 30% te belasten en persoon y aan 50%, enkel omdat persoon y meer verdient.
Net zoals het een fundamentele onrechtvaardigheid is om persoon a meer te belasten dan persoon b, ook al hebben ze hetzelfde loon, enkel omdat persoon a geen kinderen heeft en persoon b wel.
Net zoals het een fundamentele onrechtvaardigheid is om persoon c een kindercreche aan het werk, betaald door het werk en enkel voor werknemers van dat werk te geven, en persoon d daar zelf voor te laten zorgen.
Net zoals het een fundamentele onrechtvaardigheid is om persoon e een gratis fitness-ruimte van dat werk te geven, en persoon f daar zelf voor te laten zorgen.

Allemaal loon, allemaal verschillend belast.
Maw, dergelijke "onrechtvaardigheid" aanroepen als argumentatie tegen bedrijfswagens, snijdt niet veel hout, tenzij je ook akkoord bent om die al die zaken aan te pakken .



Het is een argument pro afschaffing van die hoge belastingsdruk, dat klopt.
Het is ietwat naïef om nog maar te denken dat dat in de Belgische constellatie zou zorgen voor een vermindering van de globale belastingsdruk (hoeveel manco hebben ze nog op hun budget? )
Het progressieve belastingstelsel staat nu niet ter discussie. Ik veronderstel dat de bedrijfswagen in de hoogste schijf terecht komt + rsz.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden