Lap, we zijn WEERAL vertrokken!
Op 28 april arriveer ik met transport om mijn atelier en schuur leeg te maken, een overeenkomst die is opgenomen in de verkoop-akte.
Groot is mijn verbazing als ik zowel de schuur als de atelier leeg aantref.
De hangsloten zijn doorgeslepen en er is voor een vrij grote som aan materiaal verdwenen.
Onmiddelijk een deurwaarder ingeschakeld die alles heeft vastgesteld, aansluitend de politie gebeld die een PV heeft opgesteld en mijn klacht heeft genoteerd.
Na wat rondvragen bij de buren blijkt het de nieuwe eigenaar te zijn die alles heeft doen verdwijnen.
Ik krijg de belofte dat de politie (Hamois - Wallonië) de zaak gaat onderzoeken, getuigen zijn er genoeg, ik ben er dus vrij gerust in.
Gisteren krijg ik een aangetekend schrijven van het parket van Dinant dat men geen dader heeft gevonden en de zaak zonder gevolg geklasseerd is.
Vanmorgen een telefoontje naar verschillende getuigen van de feiten...
niemand heeft gedurende die ganse periode een inspecteur van de politie over de vloer gekregen.
Vervolgens een telefoontje naar het Parket in Dinant.
Blijkt dat in het hele dossier geen enkele getuigenis is opgenomen.
Vervolgens een telefoontje naar het politiekantoor in Hamois.
Krijg vrij snel de commisaris aan de lijn .... och mijnheer, het gebeurd vaker dat het parket brieven stuurt terwijl het onderzoek nog volop aan de gang is, ik zou me er geen zorgen om maken.
Ik maak hem er attent op dat ik verschillende getuigen heb opgebeld en dat er tot op vandaag niemand een inspecteur over de vloer heeft gehad.
Heu.....wel.... ik zal het nakijken, op welk nummer mag ik u terugbellen?
|