Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
Sommige mensen zijn iets gevoeliger dan een ander of reageren iets emotioneler dan anderen.
Taal is ook een belangrijke factor in de identiteit voor vele mensen, zo verwonderlijk is het dus ook niet dat er emotioneel wordt gereageerd op de 1001e keer dat er geweigerd wordt om Nederlands te spreken. Het feit dat in het Franstalige gedeelte van Brussel dit niet altijd wordt herkend en erkend, bewijst vooral hoe diep de kloof wel is.
|
Ik wil het niet zwart/wit benaderen, maar volgens mij is het niet zozeer een kloof (wat zou betekenen dat het een collectief gegeven is) als wel een individueel probleem bij keuze van aanwerving, dus DIE specifieke manager die die mevrouw voor die job recruteerde is incompetent. Ik leg de 'fout' niet bij een vrouw die met haar contract van 28u per week met moeite aan 1000 of 1100 euro per maand komt maar wel bij de organisatie die geen rekening blijkt te houden met taalgevoeligheden bij haar eigen klanten. Dat is zowat de absolute doodzonde in de distributiewereld.