Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pokerman
Ik kan het niet laten hier gauw op te reageren. U ben blijkbaar zeer slecht op de hoogte van alles wat zich heeft afgespeeld in de torens voor de instorting.
De quotes die u aanhaalt zijn uit het Nist rapport, en daar staan flagrante leugens in. Misschien moet je eerst eens de officiele getuigenissen van de brandweerlui gaan lezen, die zijn geintervieuwd in de weken na 9/11.
Dat er opdracht is gegeven rond 9.30 aan de brandweermannen om de buildings te verlaten is absolute bullshit. Tot en met het instorten van de Zuidertoren zijn brandweerlui in beide gebouwen blijven naar boven gaan.
Ik heb nu geen tijd om in detail te treden over alles, maar ik ga hier later nog wel eens wat posts beantwoorden én jou en anderen eens een paar vragen stellen.
Nog kort even voor je begint te zeuren over mijn feitenkennis: mijn nichtje is één van de weduwen van de brandweerlui en ik heb vanaf dag één alles op de voet gevolgd. Tot later.
|
Je hebt volledig gelijk. 343 brandweermannen en hulpdiensten kwamen er om. Dit zou een zeer slechte evacuatie geweest zijn.
Er is totaal geen opdracht gegeven om de gebouwen te verlaten.
Burgemeester Giuliani wist er echter wel van.
Giuliani told Jennings:
“We were operating out of there (75 Barclay Street, where they had set up temporary headquarters) when we heard that the World Trade Center was gonna collapse. And it did collapse before we were able to get out of the building, so we were trapped in the building for 10, 15 minutes, and finally found an exit and got out.”
En wat dan gezegd over WTC7, die kort na de eerste impact van het vliegtuig volledig geëvacueerd werd (volgens Jennings en Hess)?
Er werden elitemensen op de hoogte gebracht van de controlled demolition van de 3 gebouwen. Zoveel is zeker.